
Typové označení M vždy budí v příznivcích automobilky BMW silné emoce. BMW M6 Coupé stojí na pomyslné špici celé této řady. Rozlišit od sebe vozy BMW 6 Coupé a BMW M6 Coupé není pro laika nikterak jednoduché. BMW M6 Coupé má lehce snížený podvozek, trochu jiné spoilery, výdechy od motoru na předních blatnících a střechu z uhlíkového kompozitu.
Design vozu BMW M6 Coupé je velice vyvážený. Agresivní přední maska s bixenonovými světlomety pokračující přes elegantní linii boků přecházející do velmi zajímavě designované zádě. Střecha je vytvořena z uhlíkového kompozitu kvůli snížení váhy. Celková "tuhost" vozu BMW M6 Coupé tímto ale nijak neutrpěla. Celý vůz váží přijatelných 1785kg.

Motor je skoro vždy alfou a omegou celého vozu a u vozu BMW M6 Coupé to platí dvojnásob. Jedná se o stejný motor jako byl již použit v modelu BMW M5. V10 o objemu 4999ccm s maximálním výkonem 373kW při 7750 ot./min a točivým momentem 520 N.m. při 6100 ot./min.
Maximální rychlost vozu BMW M6 Coupé je sice omezena elektronicky na 250 km/hod, ale toto omezení si lze nechat odstranit a vůz může dosáhnout rychlosti až 305 km/hod. Z 0-100 km/hod zrychlí BMW M6 za pouhých 4.6 sekundy.
Výkon motoru je na kola vozu BMW M6 Coupé přenášen pomocí sedmistupňové převodovky SMG Drivelogic, vytvořené dle zkušeností stáje BMW ve Formuli 1. B

yla vytvořena tak aby byla schopna co nejrychlejšího přeřazení bez ztráty rychlosti čí výkonu motoru. Stejně jako u podobných druhů převodovek si řidič vozu BMW M6 Coupé může vybrat mezi řazením na volantu nebo pomocí řadicí páky. Celkem nabízí jedenáct režimů řazení. Velmi zajímavý je režim Launch Control, který usnadňuje využití maximálního potenciálu vozu BMW M6 Coupé při akceleraci z klidového stavu. To znamená, že po zvolení tohoto režimu se jen sešlápne plyn k podlaze a elektronika se sama postará o maximální zrychlení s ideálními otáčkami motoru bez prokluzování kol až k maximální rychlosti.
Interiér vozu BMW M6 Coupé je vytvořen v tradici značky s inovativními prvky. Pohodlná sedadla poskytující zároveň i perfektní boční vedení, nový tříramenný multifunkční volant, přístrojová deska vychází sice z modelu řady 5, ale byla značně přepracována. Naopak „kaplička“ přepracovaného systému iDrive zůstala na svém místě.

V základní výbavě jvozu BMW M6 Coupé je zahrnuta jak automatická klimatizace se senzorem vlhkosti, tak elektricky ovladatelná sedadla s pamětí. Osvětlení je klasické pomocí lampiček, ale i diodové použité již u vozu BMW řady 7. Za příplatek lze pořídit do vozu BMW M6 Coupé řadu zajímavých technických inovacích. Za zmínku rozhodně stojí head-up display, který promítá důležité informace na přední sklo tak, aby řidič vozu BMW M6 Coupé nemusel sklápět zrak na palubku, aktivní tempomat, hlasově ovládaný navigační systém a spousta dalších užitečných i méně užitečných věcí.
Další zajímavé informace o voze BMW M6 Coupé naleznete zde:
BMW M6 Coupé - oficiální stránky výrobce
Žádné komentáře:
Okomentovat